• De ce să mă alegi ca meditator? +

    Pentru că timp de 8 ani m-am străduit să fac elevii mei să reușească la examene și să aduc bucurii în rândul părinților acestora. Pentru că dincolo de remunerație stă acea împlinire că ai avut un rol în viața acelor oameni și că ei te apreciază. Pentru că lucrez serios și niciodată nu renunț, în special când e vorba de a ajuta un copil să învețe. Indiferent de cât de greu va fi la pregătire.

  • Despre mine și viziunea mea asupra vieții +

    Este foarte important să știi despre mine cine sunt, ca și persoană, întrucât rolul unui meditator nu se rezumă doar la a ajuta în rezolvarea unor probleme de matematică, dar inclusiv să aibă anumite abilități, standarde, comportamente, mentalități, care să inspire ceva pozitiv copilului, chiar dacă cei doi se vor întâlni câteva ore pe săptămână.

    Pe măsură ce m-am maturizat, am început să lupt și mai mult pentru obiectivele propuse și idealurile mele, conștientizând din ce în ce mai mult importanța realizării profesionale și a ajutorului oferit unor oameni. Am făcut multe greșeli de-alungul celor treizeci și un pic de ani, din care sper eu că am învățat câte ceva, (în primul rând să nu le mai repet :) )și în permanență având această dorință de dezvoltare personală. (lucru regăsit și într-unul din hobby-urile mele - NLP (curs de dezvoltare personală absolvit de mine prin 2010). Am învățat în timp că nu poți schimba gândirea unor oameni dacă ei nu doresc în nici un fel să se schimbe, am învățat pur și simplu să-i evit pe cei care manifestă doar atitudine negativă și neconstructivă, întrucât nu sunt responsabil de frustrările lor. Aceste lucruri practic mi-au întărit caracterul ( sunt foarte modest, știu... :) ) Și am mai învățat un lucru: în viață poți reuși cu adevărat doar prin multă muncă și dedicare, fără să renunți când dai de-un hop.

    Deși eram destul de dezorganizat și aerian în anii trecuți, astăzi îmi place să-mi trăiesc viața după niște principii ( sper eu sănătoase ) pentru care nu am de gând să fac compromisuri. Echilibrul în viață este foarte important. Asta dacă vrei să trăiești frumos. :)

    Am învățat că dacă vrei să obții ceva special, trebuie să ai multă răbdare ( nimic de calitate nu pică din cer ) și să te dedici trup și suflet acelui lucru, fără să renunți. A încerca ”doar un pic”, e apă de ploaie. Trebuie să-ți împingi limitele cât mai sus pentru a-ți împlini obiectivele. Nu este suficient doar să faci planuri despre reușită, este important să le și execuți.

    Trăgând o linie acum, nu consider că am pierdut timp cu ceva. Din fiecare experiență trăită, chiar și negativă se poate învăța ceva sau acea experiență pur și simplu poate avea ceva pozitiv în ea. Am învățat să apreciez oamenii pentru ceea ce sunt și să-i ajut să-și împlinească obiectivele. Cel puțin în ceea ce privește școala.

    Am învățat că până și ”oamenii răi” au intenții bune pe care le maschează ce-i drept prin niște acțiuni negative. Am învățat că a strânge ură pentru cineva pentru anumite greșeli comise de el este inutil și consumator de energie și pierdere de timp. De asemenea, am înțeles că nu trebuie să-ți fie jenă dacă gândești diferit de ceilalți. Nu trebuie să mergi ca oaia la grămadă, ci să te diferențiezi de restul prin acel ceva al tău, unic. Nu trebuie să renunți la principii și nici să-ți schimbi personalitatea doar pentru a te încadra într-un colectiv. Păstrează-ți verticalitatea!

  • Ce îmi doresc de la elevii mei? +

    Ce îmi doresc de la elevii mei? Respect. Pentru că atâta timp cât îl ofer, consider că e de bun simț să-l și primesc. Nu suport îngâmfarea și felul persiflator de comportament al unor elevi și supraevaluarea. Dacă ei se consideră așa, înseamnă că nu au nevoie de ajutor... Atitudinea fermă și siguranța de sine nu trebuie să fie confundate cu supraestimarea și trebuie susținute de ceva, nu doar prin vorbe. Am urât dintotdeauna să lucrez în medii în care predomină tendința de a exploata angajatul. Practic asta înseamnă că nu-i apreciezi munca și dedicarea, și nu dorești să pui un echilibru între serviciul prestat și remunerație. De asemenea nu voi lucra în medii în care lipsește comunicarea între părinte, elev și profesor. Prin urmare, consider esențială această legătură, ea ajutând fără doar și poate, și la îmbunătățirea rezultatelor școlare.

    Aș vrea să și susțin prin fapte abilitățile mele de predare, nu doar prin vorbe. De aceea, am pus pe site recomandări ale părinților și clipuri video în care prezint anumite lecții de matematică. De asemenea ofer și suport la lecții, după meditații. Prin asta reiese clar că sunt serios în ceea ce fac și aștept și de cealaltă parte seriozitate. Nu faze de genul ”te sunăm noi”, sau ”ne mai gândim dacă să continuăm” sau de multe ori replica ”a intervenit ceva și amânăm...”, pentru că asta arată superficialitate. Când vrei ceva, lupți pentru acel lucru.

  • Cum lucrez? +

    Prima lecție - recapitulare. În urma unei test, ce punctează întreaga materie, voi sublinia golurile existente în topicuri, voi stabili ce anume consider că trebuie îmbunătățit, și abordarea următoarelor lecții.

    Noțiuni de bază. Consolidare concepte fundamentale. Mă voi strădui să explic pe cât de posibil cu putință noțiunea respectivă, și să insist cu exemple edificatoare până când informația respectivă s-a asimilat. Aici temele își au un rol important, împiedicând astfel uitarea noțiunilor.

    Nivelul intermediar. Dezvoltarea abilităților de calcul, utilizând noțiunile elementare învățate anterior, și aplicarea algoritmilor si a pattern-urilor. Voi explica în ordinea următoare: definiții cu exemple, proprietăți (multe dintre ele le voi demonstra împreună cu elevul, pentru dezvoltarea unei capacități analitice, voi crește gradul de dificultate, evident pe măsura progresului elevului.

    După fiecare calcul lung, voi face o scurtă recapitulare a întregului exercițiu, pentru ca elevul să nu se piardă în detalii și să rămână atent pe ideea de bază a acelui exercițiu.

    După fiecare sesiune (sau cel puțin după încheierea unui capitol), voi da lucrări scurte, prin care să verific dacă s-a asimilat corespunzător materia. Spre exemplu, dacă săptămâna trecută am lucrat Ordinea operațiilor, și astăzi - ecuația de gradul întâi cu o variabilă, îi voi da ulterior un test ce va conține ecuații, ce vor include exerciții ordinea operațiilor.

    În timpul explicațiilor, sunt foarte atent la feedback-ul comportamental al elevului, îi pun întrebări punctuale, să văd dacă e atent și dacă a înțeles, astfel asigurându-mă că ședința nu merge în gol.

    voi învăța elevul să acorde mai multă atenție principiilor matematice, decât să se concentreze pe niște calcule. Acestea din urmă sunt doar un mijloc de rezolvare a unei probleme, și nu scopul în sine - formarea unui raționament. De asemenea, îi voi prezenta algoritmi ușor de aplicat, pentru o aprofundare mai bună a noțiunilor.

    Tema - destul de importantă, de altfel - va fi asemănătoare ca și conținut cu ceea ce am lucrat la meditații, astfel elevul având un model de lucru, care-i va ușura ”munca”. Așa cum am zis anterior, te necesară pentru asimilarea noțiunilor.

    Bineînțeles că nu voi uita nici acele tipuri de exerciții, care nu au legătură cu pattern-urile, ci mai degrabă cu creativitatea și inspirația de moment pentru a rezolva anumite exerciții, ce țin mai mult de logică, antrenând astfel creierul. :)

    Îi voi arăta importanța învățării anumitor concepte, pentru a-l face să lucreze mai cu entuziasm. Este indicat chiar să arăți elevului aplicabilitatea matematicii în viața reală. Spre exemplu, de ce să avem nevoie să calculăm diagonala unui cub? Mai în glumă mai în serios, poate vrem să redecorăm camera și nu avem toate măsurătorile, poate vrem să legăm o sârmă care să treacă prin toată camera... Matematica vine și zice că putem face asta, calculând diagonala cubului, cu noțiuni de geometrie în spațiu.

  • De ce să alegi meditații matematică? +

    Cei care nu cred că matematica e simplă, nu realizează de fapt cât de complicată este viața. ~ John Louis von Neumann

    Meditațiile la matematică ajută la formarea unei gândiri clare, structurate, și unui raționament analitic. Înveți să devii mai organizat, mai atent la detalii și să alegi soluții optime de rezolvare a unor situații. Pentru că uneori este mai greu să te descurci de unul singur, pot fi atât de multe lacune strânse, încât îți lipsește organizarea si implicit motivația de a reuși. Rolul unui meditator, printre altele, e să îți redea acea încredere.

    De ce meditații?

    Meditațiile nu sunt ceva trendy sau un lux, ci o necesitate. Nu toți au această abilitate de a învăța singuri. De asemenea, sunt momente când e nevoie de un mic imbold, pentru a-i reda elevului încrederea în sine. A cere sprijin pentru meditații, nu este un lucru rușinos, mai degrabă să fie primit, dar neapreciat.

    Dacă vrei să reușești în carieră, este imperativ să reușești la examenele naționale, pentru a putea urma o facultate, și implicit este nevoie de meditații. Matematica nu se poate învăța peste noapte. Singurul mod de a reuși la examene este de a lucra cu simț. Dacă simți că ai nevoie de ajutor la matematică, nu ezita și contactează-mă! Îți mulțumesc. :)